Mans ceļš pie dabīgā


Vairākus gadus atpakaļ es nopirku savu pirmo eko sejas krēmu, tad nākamo, tad šampūnu un tā tas turpinājās līdz šobrīd manās mājās nav gandrīz nekā no ‘tradicionālās’ kosmētikas un sadzīves tīrīšanas līdzekļiem. Daudzi sāk lietot eko kosmētiku, jo viņiem ir kādas ādas problēmas, man šādu problēmu nebija, vienkārši gribējās savā dzīvē ko mainīt.
Kad sāku lietot eko kosmētiku sāku arī vairāk par to interesēties, par to, kas ir tās sastāvā, jeb pareizāk sakot par to kas nav tās sastāvā. Izlasot lielu daudzumu informācijas par to, ko man nodara tās vielas, kas ir ‘tradicionālajā’ kosmētikā es sapratu, ka vairāk to lietot nevēlos..
Kaut vai, piemēram, SLES/ SLS (Nātrija lauret/laurilsulfāts), kas ir atrodams 90 % šampūnos, ķermeņa krēmos, zobu pastās caur asinsvadiem koncentrējas sirdī, aknās, smadzenēs un acīs, tādējādi ir iespējams tikt pie vēža, acu bojājumiem, endokrīnās darbības traucējumiem, matu izkrišanu, sausu ādu. Un tā ir tikai viena no vielām, no kā ražo ‘tradicionālo’ kosmētiku.


Šobrīd iedomājoties par ‘tradicionālo’, ne eko kosmētiku, man liekas, ka es ziestu sev virsū naftu. Jā, uzklājot to šodien, rīt tavs grumbu skaits samazinās, āda kļūst veselīgi sārta, bērna dupsis neparasti ātri vairs nav sarkans, bet kas notiks pēc 30 gadiem? Viss ko mēs ēdam, klājam sev virsū, lejam klāt grīdas mazgāšanas ūdenim sasūcas mūsos iekšā un nāk ārā pēc laika - rodas dažādas slimības, kurām īsti nav iemesla, lielākā daļa bērnu ir alerģiski pret kaut ko. Rezultātā biežāk dodamies uz aptieku, lai apklusinātu kādas ķermeņa daļas saucienu pēc palīgā!!!
Nenoliegšu, ka dabīgā kosmētika ir dārgāka. Bet godīgi sakot es jau esmu aizmirsusi cik maksā šampūns vai krēms Drogās. Un tai pašā laikā tās dāmas, kas lieto ekskluzīvo kosmētiku, kur krēma bundžiņas cenas var daudz kārt pārsniegt eko krēma cenu.

Kā es nonācu līdz krēmu gatavošanai?
Kādu laiku atpakaļ es sāku pastiprināti interesēties par ‘šī’ sviestu, jo Latvijā tā cena bija nesamērīgi augsta un mazs piedāvājums, tāpēc kopā ar māsu un vēl dažiem domubiedriem veicām pirmo pasūtījumu no Anglijas, kur iegādājos kilogramu ‘šī’ sviesta, kuru gada laikā vēl neesmu paspējusi izlietot, lai gan lietoju izšķērdīgi. Tā kā šī sviests pēc būtības ir paciets, tad meklēju iespējas, kā to padarīt mīkstāku līdz nonācu līdz tam ko taisu šodien - ķermeņa sviestam, ko ir ērti uzklāt un var pielikt klāt sev nepieciešamās eļļas un ēteriskās eļļas. Lietoju to arī sava bēbja (1,5 gadi) kopšanā gan sarkanam dupsim, gan apsārtušiem vaigiem, gan pie karstuma pieliktam pirkstam, pušumiem, zilumiem, respektīvi, visam. :) Sev vairāk izmantoju kā nakts krēmu, roku krēmu, ķermeņa krēmu, bet lai nebūtu manam ķermenim garlaicīgi, tad viņam piedāvāju arī kakao un aprikožu sviestu.  

Tā nu ar laiku manā dzīvē ienāca arī ziepju gatavošana, jo tas ir gana interesants process un tu vari sev uztaisīt ko un kā vēlies, pārsteigt draugus ar interesantām dāvanām. Savukārt vannas bumbas jau ir Ziemassvētku akcija, jo vienmēr gribas iemācīties un izmēģināt ko jaunu! :) 

1 komentārs:

  1. Jāpiezīmē vēl, ka lietojot tradicionālo kosmētiku un sadzīves tīrīšanas līdzekļus, piesārņojam ne tikai savu ķermeni, bet arī apkārtējo vidi.

    Protams, arī eko kosmētikas ražošana ir ražošana, kā rezultātā tiek ietekmēta apkārtējā vide un patērēti milzums dabas resursu (jo, piemēram, dabīgas ēteriskās eļļas iegūšanai vajag dikten daudz īstu augu, kad smaržeļļas pagatavo no ķīmiskiem preparātiem). Tāpēc reizēm ieteiktu padomāt par tādu lietu – vai man vajag organic eļļu vai ēterisko eļļu vai vienkārši man pietiek ar dabīgo? Un – vai tiešām man to šampūnu vajag pilnu sauju, vai arī pietiktu ar mazumiņu? ;)

    Anete

    AtbildētDzēst